Sunday, July 19, 2009

sejauh dekat.sini saja.dalam minda.

lantas kami bertanya...

"bagaimana kita bisa menemukan jawapan kepada segala permasalahan hati?"

dan mereka menjawab,

"kembali kepada alQuran dan asSunnah"

sekejap. mungkin kau rasa ini sekadar soalan picisan dan siapa siapa pun tahu jawapan ini.

sepuluh orang yang ditanya, sepuluh juga yang akan kemuka jawapan yang sama.

ini skemanya
-----

*fikir*

-----
dan Tuhan penilainya.

sepuluh orang. bahkan berjuta. kalau betul caranya, walaupun sama...tiada berbeda, tidak akan dianggap meniru.

dalam agama ini. kadang kadang aku rasa kalau lebih ramai yang sama, lebih selamat.

yakin

tenang

[kadangkala rasa teringin untuk gerak gerakkan jari masa duduk tahiyat]

tapi tidak mahu.

karana merasa seakan telah melanggar 'skema'. sedangkan tidak.

[ouh. ini macam sudah salah niat.haih]

tiba tiba aku terfikir...

er, sebab apa aku buat itu, tinggal ini, buat ini, tinggal itu...


sebab aku takut lain dengan skema orang melayu ke?


takut pakcik pakcik anggap aku dah buat benda bida'ah ke?


*pening*


sebab apa ya?

entahlah. memang perlu muhasabah kot.

sebab aku tidak mahu apa yang aku buat dan aku tinggal itu sia sia.

terima kasih :)