Tuesday, July 21, 2009

*ketap gigi dan sepet sedikit mata, sambil berkata: "kelakarnya..."*

'assalamualaikum. syukran add ana... salam ukhuwwah dari ana'
[er, ok laa,,,ni taraf minimum lagi...haha]

-aku bercakap tentang frenster,mespes, fesbuk dan sewaktu dengannya-

hmm... tak tahulah. sejak kebelakangan aku selalu perasan.
yang perempuan ni, pakai purdah
dan yang lelaki pakai serban

kemudian cakap berapi api kat 'shoutout' . macam sangat islamik.

last last, dia yang paling banyak bertukar comments dengan lain jantina.

sibuk nak berkenalan sana sini. guna ana-anta-anti pulak tu...ceywah. kononnya taaruf islamik.

kadang kadang aku nampak golongan yang kononnya berpurdah dan berserban ni yang lagi agresif pasal laki dan perempuan. kenape eh?

tak. aku tak kisah pun. kau pun dah jelas fasal dosa pahala kan.

pakailah serban sampai lilit pinggang.
purdah sampai tutup satu muka.

cuma satu aku pinta,

takyah la nak gune kan agama kau buat benda pelik pelik.

geli laa~
orang luar tengok pun da semacam.

tah. perluke pakai serban kalau nak berkenalan sangat? bai. bukak dulu serban tu. takyah nak burukkan agama. sebab ramai lagi yang memang pakai serba dan purdah. tapi perangai tak macam kau. mereka memang betul betul 'menjaga'.

atau kau memang nak cari stok stok yang pakai purdah...

jap.
ohhh. sekarang aku macam da faham sikit.fasal tujuan kau.

haha. not bad la idea kau. tapi aku tak minat. terima kasih.

[lepas aku perasan kawan aku ramai yang terlibat ngan benda macam ni, aku rase macam...haih]