Friday, January 22, 2010

‘Why I Like It Longer’


"albert, sini tolong aku", panggil aku dengan nada tengah berlakon teater. sejuk-kaku-sarkastik saja bunyinya.

"iye, aku datang sekarang", balas albert.

kemudian dia membisik perlahan, "kita tengah berlakon kan sekarang?"

aku angguk sembunyi(nak mati kalau penonton nampak?)

"hahaha", tiba-tiba albert ketawa kuat, "dah macam badut sarkas aku tengok kau, uqbah!"

"ngee...", balas aku, "aku betul-betul nak menang ni..."

"menang dapat ape?"albert ingin tahu.

" LG Chocolate BL40 phone (BL40)", bisik aku gaya macam tengah mengumpat jiran sebelah.
"satu je?" tanya albert dah tak reti nak kaver. excited sangat lah tu.

"kita patah dua!" aku mula tak sedar tengah jadi pelakon tambahan untuk berlakon jadi pokok sempena program Green Day.

"oh, now i know the reason Why you Like It Longer", kata albert.

"oh, so sweet!" kemudian kami ketawa.

//macam fairy-tale pulak.=)

p/s: nak menang...^_^