Monday, December 14, 2009

filsuf

"albert, could you hand me that ridsect?" kata aku.

"ha,tangkap!" jerit albert, "nak buat ape?"

"kau tahu fasal samsara? commonly speaking, concept yang cakap fasal cycle of birth and death tu?", soal aku.

"ouh. ya. i've heard about it." jawab albert, "so?"

"semut ni makan roti aku maa..." jawab aku sambil menekan ridsect, "mungkin ini yang terbaik, sebelum banyak lagi yang datang"

"haha. are you gonna tell me, after all these ants doing good deeds of finding foods for their family,pastu kena sembur dengan kau, diorang akan jadi manusia yang having a very good luck lepas hidup balik?"

"nope.but that's what 'they' believe in"jawab aku perlahan.

"lakum deenukum wa liyadin?",pantas albert membalas.

"ntahlah. i guess so" kemudian menyembur habis semua semut.

-dari ALLAH kita datang kepada ALLAH kita kembali-