Friday, October 23, 2009

kilan

[imbuhan 'ter dibuang untuk menunjukkan aku bukan sengaja terkilan. juga aku tak lah terkilan sangat; kalau ter itu digunakan untuk menunjukkan 'paling'. sebagai contoh, terbesar dan sebagainya. iye. aku dah rosakkan bahasa]

haritu, aku ada perasan iklan airasia kat youtube. macam tak senonoh jugaklah. tapi sekali bila aku tengok tv, lain pulak. ada yg dia potong. censored mungkin.

haritu juga, aku ada perasan satu iklan kfc
kenapa hidung gorila besar?
........
sebab jari dia besar!
abaikan fasal apa kaitan jari, lubang hidung dan kfc.
aku harap diorang tak potong part jawapan ni. sebab bagi aku memang siryes lawak.
*

'bhai, result kau macam mane?'
maybe i should do more on physics?
'oh well
mungkin kau nak beritahu pointer kau?'
jari aku kecil.kot. mungkin sebab tu result aku kecik sikit.
'.....'
haha?
wai. kenapa kau tak ketawa dong!
'oh oh. aku tak faham. ?'
(?)
taknaklah kawan dengan kau.
heish.

[dan, ouh ya, dan aku bukanlah suka menerangkan sesuatu dengan penuh excited kecualilah orang tu excited nak tahu]

'wai'
ape
'cakaplah. aku nak tahu sangat ni. lawak baru ke?'
.....
'wai! ish,,,'
.....
'nik uqbah has signed off'
[ok. mungkin juga aku akan mudah terasa bila orang tak faham lawak aku. untuk yang selalu dengan aku]
*

warkh. usaha aku 'kecil'. dats why aku punya result tak bape ' besar'.
atau aku cakap jari aku kecil, ,masakan hidung aku besar. *euww*
tak setimpal kata orang.

kecuali dengan satu benda yang aku dah cakap sebelum ni,
'keberkatan' [untuk faktor lain, seperti pandai dan sebagainya, itu kau faham faham sendiri la]

untuk mendapat berkat ni, kita mestilah....
1.jaga hubungan dengan ALLAH
2.laksanakan semua perintahnya
3.tinggal semua larangannya
4.jaga hubungan dengan makhluk
5. ikhlas

entahlah. aku bukan budak baik sangat pun. tapi bab bab berkat ni aku jaga sikit 'kot'. ish takpasti lagi

kalau tak pun, aku harap kau doakan aku jadi budak baik. haha. siryes ni.

o yaa, sebab aku letakkan ikhlas ialah, aku macam takut ada orang baca entri ni kemudian macam salah faham. kronologinya macam ini,
ikhlas---> ALLAH redha ---> berkat [dunia akhirat inshaALLAH]
ikhlas: melakukan sesuatu dengan niat kerana ALLAH.

sebab hidup aku tak lama.so, live life to the fullest dan penuh juga dengan rahmat dan kasih sayang ALLAH. inshaALLAH... =)

p/s: terkilan kot bila tidak buat yang terbaik dalam hidup. mujur saje masih hidup.alhamdulillah. kalau dah mati mane sempat nak menyesal bhai.