Monday, May 17, 2010

orang muda.

sambil menyuap mee udang mak jah yang masih panas kawan aku tanya, tak ada berkenan mana-mana.

aku hela nafas dalam, dan suap nasi pattaya perlahan-lahan, dalam hati, soalan gaya dewasa ini perlu ambil masa lama untuk fikir.

kau senang. kata kawan.

aku pandang kawan lagi sorang yang buat animation. muka aku macam kartun ke? aku tanya dengan isyarat mata.

asal?

ya, asal. 3osaat aku cuba fikir kawan aku tengah buat lawak atau memang serius nak tahu.

iyalah. dia balas, aku, dekat tempat aku kena tapis dulu. kau, semua pakai tudung. nak, boleh terus ambil.

i see, kau ada banyak step yeh? sebelum nak kahwin. aku tanya.

banyak.

kawan aku yang tadi pandang aku macam muka kartun, aku kenakan balik.

hye,dude, senyap je, sudah berpunya yeh?

ini lawak untuk hari ini. sempena teman kawan makan sebab bosan jadi petani anggur dekat rumah.

anggur aku dah berbuah. mari jual burger? aku harap jadi projek cuti ni, ameen.

p/s: hehey, ada kawan yang lain, dia mahu belanja aku balik kl. aku, benda free tak fikir banyak. ada offer lain? :)