Saturday, April 17, 2010

cuti.

oh ya, tadi lepas balik library, aku terjumpa soeorang encik mat indon. mukanya tidak gelap dan tidak pula terlalu cerah. biasa. badannya pun biasa, lebih kurang aku, cuma tangannya besar, tapi kalah dengan orang yang kerja buruh tukang siapkan jalan, tukang buat rumah dan lain-lain. mungkin baru datang malaysia agaknya. senang juga nak agak. kalau dia nampak kau, dan kau perasan dia masih muda, kemudian dia yang senyum dulu pada kau, maka, kau bolehlah anggap dia datang malaysia tak sampai 3bulan lagi. itu pemerhatian aku, peratus dia 50-50.

kembali kepada cerita mat indon tadi, sebenarnya jauh sudut hati aku, aku kesian tengok diorang. kerja penat. penat angkat barang. kerja macam nak mati. panas terik duduk tepi jalan potong rumput, atau lebih lepak, kutip sampah. tapi panas tu. dan kadang-kadang hujan. mungkin umur dia tambah tolak sebaya kau je.

kecil-kecil sudah berdikari, oklah, tak lah kecil sangat. sebab dah pandai hisap rokok. tapi aku kesian jugak lagi-lagi yang macam aku nampak tadi.

ok, aku dah semangat nak study balik.