Saturday, February 13, 2010

random

5minit lepas aku ada dekat tempat lain dan sekarang sudah ada dekat bilik. tadi depan buku dan sekarang depan laptop.

masa belajar tadi tiba-tiba aku terasa macam nak tulis dan i have to admit sepanjang perjalanan tadi dah macam banyak idea but it seems like macam dah takde pulak perasaan tu. somehow, sebab aku dah jalan jauh-jauh balik bilik macam tak worth kalau aku end up, buat benda yang aku tak plan tadi.

lately, yang aku perasan aku dah tak jadi orang yang ignorant sangat sebab mungkin dah takde pilihan lain, aku terpaksa juga baca paper hari-hari kalau tengah ngantuk. so secara tak langsung, aku yang dulu kalau kau tanya apa berlaku pada dunia semasa memang aku geleng kepala sekarang dah boleh keluar suara. bukan untuk bangga tapi untuk cakap aku tak puas hati sangat dengan perkara-perkara nonsense yang rakyat Malaysia buat; atau mudah aku cakap macam takde agama.

dan baru-baru ini juga, aku ada perasan yang aku ada kawan jauh, yang masih ingat aku. sebenarnya bukan perkara yang boleh buat orang lain teruja pun, tapi perasaan ini yang buat aku rasa macam nak senyum lama-lama. mungkin juga sebab aku tengah musim periksa dan semua benda yang happy-happy akan buat aku macam terbang sekejap ke angkasa.

juga this week punya cerita bila ada seorang kawan jumpa video yang aku upload dekat youtube yang aku ingat boleh jadi video kenangan sekali jadi benda lain. i used untuk tak ambil berat pun fasal benda remeh temeh yang aku anggap buat serabut kepala. dan benda ini pun termasuk dalam benda remeh yang aku malas nak bertekak walaupun aku rasa video ni tiada masalah pun dengan siapa-siapa. dan, aku delete jugaklah video member aku berlakon jadi tok kadi, pengantin lelaki segala bagai yang aku tengok untuk kali ke-100 pun masih belum boleh hilang ketawa.

kemudian, timbul pula issue baru bila aku perasan ada orang macam busuk hati pada aku, then aku hanya perlu fikir, asalkan jaga hati sendiri, hati mak ayah, kawan-kawan yang sentiasa support aku, tak buat dosa dengan Tuhan, so life is all good.sebab aku fikir i'm now getting older so i shouldn't waste my time irritated sangat dengan small stuffs macam ni, mereka yang busuk hati ini akan datang dan pergi kalau kita tak layan. mungkin macam tak relevan tapi aku dah pakai sejak tadika lagi dan it works.

haha. last issue yang aku tulis ni macam nampak aku ada banyak musuh pulak. seriously, aku rasa takde pun sebelum-sebelum ni... dan tiba-tiba aku macam ada tersangka buruk pulak dengan sorang anonymous yang cakap aku "koya" lepas buat confession about the video dan aku minta maaf dengan gaya yang aku rasa kind of poyo dan aku memang buat on purpose pun sebab aku nak bagi macam sinikal sikit. somehow, dia ingat aku ni "koya" dan aku malas nak gaduh-gaduh. and since aku ada account shoutbox tu, aku delete je comment dia dan aku punya ayat sebelum tu. so, keadaan jadi macam tiada apa berlaku.

kata orang case's closed. senang je nak settlekan masalah rupanya.

=)
:::tazkirah untuk hari ini: " fastaqim kama umirta" :::

ok, dah boleh sambung study...salam.